O mnie

Pojawiłam się w Internecie pod tym nickiem w 2011.Imałam się różnych aktywności związanych z gamingiem,ale stałam się najbardziej rozpoznawalna dzięki nagrywaniu filmów na YouTube w kiepskiej jakości.Ten blog jest uzupełnieniem mojego kanału i znajduje się na nim wszystko,co nie pasuje nigdzie indziej.

poniedziałek, 8 kwietnia 2013

13:Adnotacja do HintHunt:Tomb Raider

Dzisiaj,podczas kolejnego przechodzenia gry,zauważyłam jeszcze kilka interesujące rzeczy.
Głównie potwierdzających(tak jakby),to,o czym pisałam w poprzednim poście.


Ponownie,jeśli nie grałeś w grę Tomb Raider z 2013 roku,nie czytaj dalej.



Pierwsza,mniej istotna sprawa:

Mural,o którym pisałam na samym końcu analizy,w rzeczy samej znajduje się w Grobowcu Generała(Stormguard General's Tomb).



Dwie kolejne,bardziej istotne:

Postanowiłam przejrzeć wszystkie dokumenty do znalezienia w grze pod kątem ewentualnych wskazówek.
I jakżeby inaczej,znalazłam.

Nie było to specjalnie trudne-wszystko,co nie pasuje do reszty jest do znalezienia w kategorii dokumentów pod tytułem "GPS Secrets"(Sekrety Geoskrzynek).

Po pierwsze,te dokumenty potwierdzają moje niepewne przypuszczenie z punktu 2:


Abstrahując od tego:Ponoć,jeśli podjąłeś się zbierania GPSów(geoskrzynek) w grze,do Twoich uszu mogło dotrzeć kilkukrotnie słowo Trinity(Trójca).Rzekomo w oryginalnym dubbingu Trinity pojawiło się dosyć często jak na słowo które nie miało żadnego związku z fabułą.Muszę przyznać,że nie pamiętam tego i nie ręczę za to,jednak wydaje mi się to prawdopodobne.Jeśli dobrze kojarzę,Lara mówiła,że te GPSy pochodzą i tyczą się czegoś z zewnątrz,ale nie pamiętam czego dokładnie i nie jestem pewna.Byłabym wdzięczna za więcej informacji na ten temat.



To prawda.Słowo Trinity pojawia się w tych sekretnych dokumentach kilkukrotnie.

Treści tych dokumentów nie udało mi się znaleźć w Internecie,także posłużę się moimi 'screenami'.Proszę mi wybaczyć fatalną ich jakość,gram na PS3 i nie dysponuję przyciskiem PrintScreen.Nie mam również polskiej wersji językowej.
Ale przynajmniej treść jest czytelna:

Ten dokument jest do znalezienia w lokacji Research Base(Stacja badawcza),koło windy.
Jest to rozkaz od dowództwa do jakiejś pomniejszej jednostki,informujący,że Trójca(Trinity) jest zaniepokojona,nabycie Gwiezdnego Fenomenu/Fenomenu Gwiazdy?(Star Phenomenon) jest niedopuszczalne,nakazuje się sabotaż akcji Axis(Operation Axis).
Lara kwituje to komentarzem,że zapewne była tu jakaś inna osoba albo grupa,ale nie ma teraz czasu o tym myśleć.

Trójca?
Gwiezdny Fenomen?Albo Fenomen Gwiazdy?
Operacja Axis?

Tym razem wujek Google w niczym nie pomoże,dane są zbyt ogólne,za mało charakterystyczne.
Nawet Operacja Axis nic mi nie mówi-nazwa Axis odnosi się do wielu rzeczy,jednak żadnej związanej z historią czy geografią.Cóż,jest miasto Axis w Alabamie,USA,ale wątpię,żeby o to chodziło.Axis musi być nazwą własną.

Drugi dokument jest odrobinę bardziej jasny.Jest to notatka,o znalezieniu której informuje nas Lara,kiedy podnosimy ostatni z brakujących nam do 100% GPSów(geoskrzynek).Możemy ją odczytać w dziale Dokumenty:

Ktoś,całkiem niedawno,biorąc pod uwagę od jak dawna trafiali na tą wyspę rozmaici rozbitkowie, został wysłany na wyspę Yamatai żeby zbadać zagrożenie dla interesów wspomnianej już Trójcy.Ów ktoś odkrył Mathiasa i jego kult Solarii.Najpierw nie uznał ich za zagrożenie,nie sądził,że Mathias mógłby kiedykolwiek nabyć Gwiezdny Fenomen,ale jednak się mylił.Żałuje,że nie zabił Mathiasa,kiedy miał ku temu sposobność,a teraz jest za późno.Ten ktoś został śmiertelnie ranny i umiera.
W ostatnich swoich słowach zwraca się do znalazcy-mówi Larze(oczywiście nie bezpośrednio),że jeśli odszyfrowała numery i znalazła ten schowek,musi go zastąpić i zabić Mathiasa,ponieważ ten ma zamiar rozbudzić wroga,który od dawien dawna był uśpiony.

Lara zwraca uwagę na powtórzone słowo Trinity,podpowiada,że zapewne jest to jakaś organizacja,ale podobnie jak my wszyscy,nie ma zielonego pojęcia,kim oni mogą być ani skąd wiedzą o wyspie.

Kimkolwiek jest organizacja,grupa czy po prostu ludzie zwani Trinity,nie mogą być po prostu zwykłymi istotami ludzkimi.Musimy mieć na uwadze,że w grze wyraźnie podkreślone jest,że nikt nie znał wcześniej lokalizacji wyspy Yamatai(zresztą podobnie jest naprawdę-nikt nie wie,gdzie Yamatai się znajduje,to taka japońska Atlantyda) i Lara Croft wraz z załogą Endurance są pierwszymi ludźmi,którym udało się opuścić wyspę...

Ale czy naprawdę tak jest?

Ta notatka wyraźnie sugeruje,że wiedza o lokalizacji wyspy została już wyniesiona poza jej granice,choć nie jest powszechnie znana.
Są na to dwie możliwości:
-albo ktoś z niezwykłymi umiejętnościami/mocami kiedyś się na niej rozbił i udało mu się uciec bez zdejmowania klątwy.
-albo ktoś pamięta o Yamatai z czasów,kiedy to była jedynie zwykłe japońskie królestwo.

Tak czy siak,zapewne mamy do czynienia z kimś bardzo potężnym.Kimś zdolnym do wysłania na wyspę jakiegoś oddziału-i zapewne oczekującego ich powrotu...
Kimś posiadającym wiedzę o Fenomenie Gwiazdy-czymkolwiek to jest.

"Trinity",jak zwrócono mi uwagę,teoretycznie mogłoby nawiązywać do sojuszu linii Berlin-Rzym-Tokio,gdyby nie fakt,że tego przymierza nie nazywano w ten sposób.No i Lara raczej wiedziałaby o tym.


A propos tego,użytkownik forum Eidos spyrostr zauważył ciekawą rzecz na ścianie przy biurku Mathiasa w Solarii Stronghold(Fortecy Solarii):


Ścianę pokrywają różne słowa,od rozwiązań problemów Mathiasa po fragmenty modlitw.
Jedno zdanie przykuło jednak uwagę dociekliwych.Powtarza się ono kilkukrotnie na ścianie:

"The answer lies with the star"

Odpowiedź spoczywa(leży) z gwiazdą.

Czyżby odnosiło się ono do owego Gwiezdnego Fenomenu?Czy jest to kolejny kawałek modlitwy?Odpowiedź na jakie pytanie leży z gwiazdą?Mathias przecież wiedział,co musi zrobić,żeby wydostać się z wyspy.
Ta tajemnica na razie nie jest do rozwikłania.

Istotna sprawa:pamiętajcie,Słońce to gwiazda.

Wygląda na to,że tajemnic jest znacznie więcej,na świecie jest jakaś organizacja zajmująca się dziwnymi sprawami,mająca wiedzę o rzeczach,o których nikt nie wie,mających Himiko za wroga.



Zauważyłeś coś,czego nie zauważyłam ja?Masz jakieś swoje obserwacje,uwagi?Napisz koniecznie!


3 komentarze:

  1. a pamiętasz jak Samantha mówiła do Lary, że nie może uwierzyć iż jest na tej wyspie - wyspie jej przodków? Wydaje mi się i jak odczytasz z materiałów, które ci udostępnię, wyspa ta była zamieszkiwana przez przodków Sam, nie wiem czy bezpośrednio była powiązana z Himiko, ale zapewne jakieś połączenie tu mieliśmy.

    OdpowiedzUsuń
  2. mogę Ci jakoś inaczej przesłać pliki żebyś tylko Ty miała do nich wgląd? Nie chcę umieszczaj linków do nich w komentatrzu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. W poprzednim poście dałaś sreenshots Fresku w grobowcu Generała i bardzo możliwa że to Indianka a nie Japonka (jak sama napisałaś). Pamiętasz wyzwanie z łowcą snów w nadbrzeżnym lesie gdzie musisz zniszczyć wszystkie totemy, moim zdaniem są to typowe indiańskie łapacze snów. Bardzo prawdopodobne że zostawił to jakiś indiański rozbitek związany być może związaną z tajemniczym stowarzyszeniem Trójcą (po angielsku Trinity) a także z gwiazdą (którym możliwe jest przedmiotem którzy oboje pragną Mathias jak i Trójca). Zaginiona kolonia jest tak samo bardzo powiązana (możliwe ukrycie gwiazdy). Podsumując! Możliwe że trójca i gwiazda są powiązane zaginioną kolonią a także z Indianami którzy pozostawili po sobie ślady na Yamatai! Mam nadzieję prze pomogłem ;)

    OdpowiedzUsuń